Teszt: MiVue J756DS autós kamera

Erősségek
  • Kompakt méretek
  • Egyszerű kezelés
  • Megbízható MiVuePro alkalmazás
  • Hátsó kamera és hardwire készlet a dobozban
  • Minimális hangartefaktumok
Gyengeségek
  • Alacsony felvételi minőség
  • Hiányzik a SmartBox III útmutató
  • Az értesítések nem voltak megbízhatóak
Értékelés
3.8/5

A MiVue J756DS autós kamera elsősorban a gazdag tartozékaival fogja megnyerni Önt, amelyeket a dobozban talál. Az első kamera mellett megtalálható benne egy FullHD felbontást támogató hátsó kamera is, valamint a SmartBox III hardwire kit, amely lehetővé teszi a parkolási mód teljes kihasználását. A kompakt, kijelző nélküli dizájnnak köszönhetően a kamera észrevétlen, és vezetés közben szinte észre sem lehet venni. Milyen a két kamera felvételének minősége, és van-e értelme közvetlenül az autó akkumulátorához csatlakoztatni a kamerát?

Gyakran Ismételt Kérdések és Válaszok

Csatlakoztatható hátsó kamera az autókamerához?

Igen, a hátsó kamera a csomag része és támogatja a FullHD felbontást (1080p) 30 FPS mellett. A csomagban található egy 8 méteres tápkábel is, így nagyobb járművekben, mint például MPV vagy haszongépjárművek, is használható.

Mire szolgál a SmartBox?

A SmartBox III egy úgynevezett hardwire kit, amely az autókamera állandó áramellátását biztosítja az autó biztosítéktáblájáról. Ennek köszönhetően a parkolási mód akkor is aktív maradhat, ha kikapcsolja a gyújtást és elhagyja a járművet. Emellett védi az autó akkumulátorát a lemerüléstől.

Támogatja a MiVue J756DS autókamera a 4K felbontást?

Nem, a MiVue J756DS maximális felbontása 1080p az elülső és a hátsó kamerán is.

A csomag tartozékai kellemesen megleptek

A csomag tartalmát egyértelműen pozitívan értékelem. A két kamera mellett található benne tartozék a kényelmesebb felszereléshez, sőt, még kábelburkolat is. Hiányzik azonban az eszköz a kábelek burkolat alá rejtéséhez, vagy a rövidebb tápkábel az elülső kamerához olyan járművek esetében, ahol a csatlakozó a belső visszapillantó tükörnél van. A csomag tartalmazza:

  • 3,5 méteres tápkábel az elülső kamerához,
  • 8 méteres tápkábel a hátsó kamerához,
  • elektrosztatikus matrica az üvegre,
  • öntapadós tartó az üvegre,
  • hardwire kit SmartBox III,
  • felhasználói dokumentáció.

Műszaki paraméterek

A műszaki paraméterek közül leginkább a maximális 1080p felbontás 30 FPS mellett lepett meg. Míg a hátsó kameránál ez kiváló érték, az elsőnél el tudnék képzelni magasabb felbontást is (legalább 1440p). A FullHD természetesen még mindig szabvány például a laptopokon. Az ilyen felbontású képernyőkön történő felvételek megtekintésekor nem lesz probléma. Azonban a megállított felvétel közelítésekor, például egy távolabbi jármű rendszámának ellenőrzésekor, a MiVue J756DS már problémába ütközhet. További információkat erről a felvételek minőségéről szóló fejezetben talál.

ParaméterÉrték
Első kamera maximális felbontásaFullHD (1080p)/30 FPS
Hátsó kamera maximális felbontásaFullHD (1080p)/30 FPS
Videó formátum.MP4 (H.264)
Üzemi hőmérséklet-10 és 60 °C között
CsatlakoztathatóságWi-Fi
MikrofonIgen
Memóriakártya maximális kapacitása256 GB
Méretek – első kamera (M x Sz x H)118 x 42 x 32 mm
Méretek – hátsó kamera (M x Sz x H)60 x 36 x 32 mm

Ha vásárlás előtt érdeklik a tippek és tanácsok, olvassa el cikkünket arról, hogyan válasszon autókamerát.

Dizájn és kidolgozás minősége

A MiVue J756DS autókamera formája azonnal meglepett. Nem olya tipikus kijelzős kamera dizájnja van. Ehelyett keskeny, hosszanti formája van, amely nem lesz zavaró a szélvédőn. Az elülső rész egy objektívvel van kiegészítve, amelyet csak függőleges irányban lehet dönteni, hasonlóan a MiVue 955W-hez, amely eltérő konstrukcióval rendelkezik. Ennek köszönhetően a MiVue J756DS a legtöbb személygépkocsihoz, de egyben furgonokhoz vagy teherautókhoz is használható.

A kamera szélvédőre történő felszerelése után az objektív vízszintes irányban nem állítható.

A hátsó kamera valamivel hagyományosabb és sokkal egyszerűbb megjelenésű. Alapvetően csak egy objektív forgatható, öntapadós tartón. A látószöget ismét csak függőleges irányban lehet szabályozni.

Hátsó kamera állítható látószöggel
Hátsó kamera állítható látószöggel

Telepítés kézikönyv nélkül

Bár a felrakást meghosszabbítja a hátsó kamera felszerelése, ez így is viszonylag egy egyszerű folyamat. Először csatlakoztassa az autókamerát a tápegységhez, akár a mellékelt hardwire kittel, akár a hagyományos 12V-os aljzat/gyújtó kábelével. Ezután párosítsa az autókamerát az okostelefonnal és a MiVuePro alkalmazással, amely elérhető a Google Play és az App Store áruházakban.

A MiVue J756DS nem rendelkezik kijelzővel. A házán csak három gomb található – vészhelyzeti felvétel indítása, Wi-Fi aktiválása és újraindító gomb.

Az alkalmazásban indítsa el az élő közvetítést, és ennek alapján találja meg a kamera ideális elhelyezését. Nagyon praktikus segédeszköz a rács megjelenítése, amely megkönnyíti a középre igazítást. Az autókamerának nem szabad akadályoznia a kilátást, ugyanakkor a lehetőleg teljesen középen kell lennie a legjobb felvétel érdekében. Az objektív függőleges dőlésszögét a csavar meglazításával szabályozhatja.

Mielőtt felragasztaná az öntapadós tartót, először zsírtalanítsa az üveg megfelelő részét, és helyezzen rá egy átlátszó elektrosztatikus matricát. Ha a jövőben eltávolítja a tartót, a matrica jelentősen megkönnyíti a folyamatot. A tartó felragasztása után csak helyezze a kamerát a helyére, és már készen is áll a felvételre. A hátsó kamera felszereléséhez lényegében ugyanazokat a lépéseket kell követni.

Amint látja, a csomagban nincs minden, amire a felszereléshez szüksége van. Okostelefon és egy kis csavarhúzó nélkül nehézkes felszerelni a kamerát.

A MiVue J756DS folyamatos áramellátást igényel

A MiVue J756DS autókamera szuperkondenzátorral van felszerelve, amely tartalék energiaforrásként szolgál az elsődleges áramellátás kiesése esetén (jármű leállítása vagy baleset). A kondenzátor csak nagyon rövid ideig képes működésben tartani a kamerát, legfeljebb egy másodpercig. Egyetlen funkciója a videó utolsó részének mentése és a készülék biztonságos kikapcsolása, ellentétben a Li-ion akkumulátorokkal, nem képes hosszú távon táplálni a kamerát.

A szuperkondenzátorokat elsősorban alacsonyabb áruk és szélesebb hőmérsékleti tartományban való működési képességük miatt használják (–10 °C-tól 60 °C-ig a felforrósodott autóban). Míg a hagyományos akkumulátorral rendelkező autókamerákat szélsőséges körülmények között be kell vinni, a szuperkondenzátorral rendelkező modellek nem igénylik ezt a gondoskodást. Bár maga a kondenzátor ellenáll a magas és alacsony hőmérsékleteknek, a kamera egyéb alkatrészei hosszú távú szélsőséges körülményeknek kitéve károsodhatnak, ezért nem javaslom a készülék közvetlen napfényen hagyását a járműben.

Ha tehát parkoló üzemmódot tervez használni, amely természetesen folyamatos elhelyezést igényel a járműben, az autókamera élettartama rövidebb lehet.

A táplálást egy 12V-os aljzathoz csatlakozó kábel biztosítja
Az áramellátást egy 12V-os aljzathoz csatlakozó kábel biztosítja

A kamerát közvetlenül a biztosítéktábláról is táplálhatja

A tápellátást biztosíthatja vagy egy 12V-os aljzathoz csatlakozó kábel (szivargyújtó), vagy a mellékelt SmartBox hardwire kit. A második lehetőség nagyobb beavatkozást igényel a jármű integritásába, ezért nem minden felhasználó számára megfelelő. A készletet a belső biztosítéktáblához kell csatlakoztatni, amely általában a kormány alatt vagy a műszerfal oldalán található a vezető oldalán.

A Peugeot 301 jármű esetében nem volt gondom a biztosítékok megtalálásával, a probléma azonban magukkal a kábelekkel volt. Olyan végződésük van, amelyet az én esetemben nem lehetett közvetlenül a biztosítékokhoz csatlakoztatni. Emiatt valószínűleg biztosíték elosztókat kell vásárolnia, amelyek elegánsan megoldják ezt a helyzetet. Értékeltem volna egy papír alapú kézikönyvet is – ez a készlet része, ha külön vásárolja meg. A kamera csomagjában nem találtam.

Ha nem akarja a csatlakoztatást saját kezűleg a biztosítéktáblához elvégezni, látogasson el egy szervizbe, ahol képzett szakember szereli be a hardwire kitet.

A táblához való csatlakoztatás után a státusz LED világít, és négy tűt kell beállítani. Az első kettő a határfeszültség szabályozására szolgál. Ha az akkumulátor feszültsége erre az értékre csökken, a kamera táplálása megszűnik. A másik két tű a táplálási idő beállítására szolgál – 6 órától folyamatosig.

Az autós kamera funkcióival nem volt szerencsém

Minden autós kamera legfontosabb eleme a felvétel és annak minősége. A legtöbb esetben a funkciók másodlagosak. A MiVue 756DS több praktikus funkciót kínál, amelyek növelhetik az utasok és járműve biztonságát vezetés közben. Az elérhető funkciókat a következő sorokban röviden bemutatom.

GPS modul és sebességmérő radar figyelmeztetések

Az autós kamera GPS modullal van felszerelve, amely több funkciót is ellát. Elsősorban képes a felvételbe sebesség- és földrajzi helyzetinformációkat hozzáadni. Ez a funkció hasznos a sebességmérő radarok figyelmeztetésére is, amelyek helyzete a kamera adatbázisában van tárolva. A radarhoz közeledve a készülék hangjelzéssel figyelmeztet. Mivel a kamerának nincs kijelzője, nem tudjuk meg a távolságot vagy a radar sebességhatárát.

Hol kapható MiVue J756DS
MiVue J756DS
Értékelés
3.8/5

Ennek a funkciónak a hátránya a rendszeres adatbázis-frissítés szükségessége mobilalkalmazáson keresztül. Ha az útra új radar kerül, és a frissítés nem érhető el azonnal, a kamera nem fog tudni róla. Ezért használhat kiegészítő navigációs alkalmazásokat okostelefonján, amelyek radaradatbázisa gyakrabban frissül.

Ha közeledtem egy radarhoz, amelyre korábban a MiVue 955W figyelmeztetett, a MiVue J756DS sajnos nem tudott róla. Ennek egyik oka lehetett az elavult adatbázis, azonban a MiVuePro alkalmazásban nem találtam elérhető frissítést.

Parkoló mód

A drágább autós kamerák többsége G-szenzorral van felszerelve, amely a parkoló mód kulcsfontosságú eleme. Ez a mód automatikusan elindítja a vészhelyzeti felvételt, ha járműve megsérül. Két beállítás közül választhat – az intelligens mód ütközés vagy mozgás esetén aktiválja a felvételt, míg az alap mód csak ütközésre reagál.

A G-szenzor önmagában nagyon megbízhatóan működik. Vészfékezés esetén 50 km/h sebességről automatikusan lezárta a felvételt 3-as vagy annál nagyobb érzékenységnél.

A parkoló mód megfelelő működéséhez szükséges a mellékelt SmartBox készlet használata. A készlet biztosítja a kamera folyamatos áramellátását a gyújtás kikapcsolása után is, amikor megszakad az áramellátás a 12V-os aljzatban. Néhány jármű, különösen a régebbi modellek, ezt az aljzatot folyamatosan áram alatt tartják, ami kiküszöbölheti a kiegészítő készlet szükségességét. Azonban a kamera ilyen módon történő csatlakoztatása az akkumulátor lemerülésének kockázatát jelenti.

Felvétel zárolása

Az autós kamera lehetővé teszi, hogy megvédje a fontos felvételeket az automatikus felülírástól a folyamatos felvétel során. Ez a mód úgy működik, hogy a kamera folyamatosan rögzít egészen a memória megteltéig, majd a legrégebbi fájlokat újakkal helyettesíti. Ha egy adott felvételt meg akar őrizni, elég megnyomni a bal oldali nagyobb gombot, amivel zárolja azt. Az egyszerű kezelőpanelnek köszönhetően könnyen megtalálja még vakon is

A felvétel minősége a FullHD-hoz képest nem lepett meg

Ha választanom kellene a gazdag funkciók és a minőségi felvétel között, mindig a felvétel minőségére tenném a voksomat. A MiVue J756DS kedvező áráért sok mindent kínál – elülső és hátsó kamerát, valamint hardwire kitet. A tesztelés után azonban úgy éreztem, hogy a kompromisszum éppen a felvétel minőségével kapcsolatban jelentkezett.

Az autókamera maximális felbontása mindössze 1080p. Első pillantásra ez nem tűnik nagy problémának, de ez a felbontás 30 FPS képkockasebességgel párosul. Emiatt a részletesség, különösen a megállított felvétel esetében, meglehetősen alacsony nappal és éjszaka is. Ahogy az alábbi képeken látható, a menetirányban haladó autó rendszámát körülbelül nyolc méter távolságból lehetett leolvasni. A szemben haladó járművek esetében a távolság körülbelül a fele. Ez azonban rossz fényviszonyok között történt, felhős égboltú alkonyati órákban. Jobb időben a távolság még jobb lehet, és fordítva.

Az éjszakai felvételek esetében a minőség még egy szinttel alacsonyabb. Ezek azonban olyan körülmények, amelyek mindig kihívást jelentenek még a legdrágább autókamerák számára is. A rendszámot a fényvisszaverő felületen csak ritkán lehet leolvasni – főleg a menetirányban haladó járműveknél legfeljebb négy méter távolságból. A többi világító vagy fényvisszaverő felület, amelyre közvetlenül világítanak a fények, többnyire olvashatatlan.

Következtetés – kinek ajánlott a MiVue J756DS autós kamera?

A MiVue J756DS-t elsősorban olyan felhasználóknak ajánlom, akik elülső és hátsó kamerát keresnek megfizethető áron. Emellett a csomag tartalmaz egy SmartBox hardwire készletet, amely jó szolgálatot tesz a parkolási mód folyamatos áramellátásához. Összességében ez egy kiválóan felszerelt autós kamera, amely teljes körű használathoz nem igényel további befektetéseket.

Azonban a kedvező ár és a gazdag tartozékcsomag a felvétel minőségének rovására megy. A minőség főleg jó fényviszonyok között, tehát nappal megfelelő. Ilyen körülmények között a felvételen négy-nyolc méter távolságból felismerhető a rendszámtábla a haladási iránytól függően. Véleményem szerint a kamera jelentősen profitálna, ha 60 FPS-t érne el, nem pedig maximum 30 FPS-t. Éjszaka a felvétel részletessége érthetően még alacsonyabb szintű, és a felvételek jelentős zajjal egészülnek ki.

Teszt: MiVue J756DS autós kamera
  • Felvételi minőség
  • Funkciók
  • Vezérlők
  • Telepítés és ergonómia
3.8

Kompakt autós kamera kijelző nélkül, gazdag tartozékokkal a csomagban

A MiVue J756DS autós kamera elsősorban a gazdag tartozékaival fogja megnyerni Önt, amelyeket a dobozban talál. Az első kamera mellett megtalálható benne egy FullHD felbontást támogató hátsó kamera is, valamint a SmartBox III hardwire kit, amely lehetővé teszi a parkolási mód teljes kihasználását. A kompakt, kijelző nélküli dizájnnak köszönhetően a kamera észrevétlen, és vezetés közben szinte észre sem lehet venni. Milyen a két kamera felvételének minősége, és van-e értelme közvetlenül az autó akkumulátorához csatlakoztatni a kamerát?

Előnyök

  • Kompakt méretek
  • Egyszerű kezelés
  • Megbízható MiVuePro alkalmazás
  • Hátsó kamera és hardwire készlet a dobozban
  • Minimális hangartefaktumok

Hátrányok

  • Alacsony felvételi minőség
  • Hiányzik a SmartBox III útmutató
  • Az értesítések nem voltak megbízhatóak
Autor: Martin Dajča
Szerző: Martin Dajča
Szeretem átültetni a tapasztalataimat és a bonyolult gondolataimat a fogyasztók számára érthető nyelvezetre. Szabadidőmben szívesen futok, biciklizem és túrázom a környékemen. Ezért portfóliómban okosórák, autós kamerák és sok más, a mindennapi életet megkönnyítő eszköz bemutatása is szerepel.
Ezt a cikket a szerző a termékkel kapcsolatos valós tapasztalatok alapján készítette. Az értékelést a szerző szubjektív benyomásai befolyásolhatják.
Hogy tetszett ez a cikk?
5/5 - (1 hodnocení)
Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kapcsolódó vélemények

Teszt: MiVue J756DS autós kamera
MiVue J756DS
Értékelés: 3.8/5
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram