Teszt: Niceboy Pilot S10 Radar autós kamera
A Niceboy Pilot S10 Radar 4K egy autós kamera nagyon jó nappali felvétellel, jó kidolgozással és egyértelmű alkalmazással. Sajnos néhány alapvető funkciót nem kínál, és az éjszakai felvételek rögzítése a képparaméterek kézi beállítását igényli.
Gyakran ismételt kérdések és válaszok
A csomagban nem található hátsó kamera, azt külön kell megvásárolni.
Alapértelmezett 4K felbontásban körülbelül 202 MB-ot. Tehát egy 64 GB-os kártyára körülbelül 5,5 órányi videó fér el.
A kamera nem rendelkezik gombbal, és kizárólag a giroszkópra támaszkodik.
A kamera csomagja mindent tartalmaz, amire szükség van. Egy kevésbé szokványos megoldás a különálló GPS modul, amelyet a kamerához kell csatlakoztatni, és a dashcamhez mellékelt külön tartozék. Hiányoltunk például egy rövidebb tápkábelt, amely az új autók visszapillantó tükör környékén található USB-csatlakozóját használhatná áramforrásként. Emellett hasznos lett volna egy opcionális műanyag szerszám a tápkábel elvezetéséhez az autó belső burkolata mögé. A doboz tartalma tehát a kamerán kívül:
- 2 db öntapadós tartó
- GPS modul USB-C csatlakozóval
- hálózati adapter fix kábellel (3 m)
- védőfólia az üvegre
Ha hátsó kamerát szeretne, azt külön kell megvásárolni. Ez a kamera Full HD felbontású felvételeket készít 24 FPS sebességgel. Kedvezményesebb csomagajánlatban azonban nem lérhető, ha a sima kamerával vennénk meg egyszerre esetleg.
Műszaki adatok: 4K felbontású, de...
Bár a Niceboy Pilot S10 Radar nevében szerepel a 4K megjelölés, nagy valószínűséggel ez csak a kapott videó felbontását jelenti, és nem az érzékelő natív felbontását. Ezért alacsonyabb felbontásban rögzít, amelyet aztán az úgynevezett upscaling technológia segítségével újraszámolnak a végleges 4K-ra. Bár ilyen információ nem található a paraméterek között, minden képjellemző és más kamerák teszteléséből származó tapasztalat ezt a gyakorlatot valószínűsíti.
Az upscaling alkalmazásával elvileg nincs semmi probléma, feltéve, hogy az alacsonyabb natív felbontású felvételek kellően jó minőségben készülnek. A hiányzó képpontok pótlásának folyamata nem vezet minőségromláshoz, de ugyanakkor nem is jelent hozzáadott értéket, amely csak a kamera paraméterei között feltüntetett végső felbontás miatt lenne szükséges. Azonban, ahogy a Nextbase 522GW áttekintésünkből is kiderül, a 4K felbontás nem feltétlenül alapvető követelmény egy autós kamera esetében.
Paraméterek | Érték |
---|---|
Maximális felbontás | 3 840 × 2 160 pixel |
Maximális képkockasebesség | 60 FPS (1080p és 1440p esetén) |
Videó formátum | H.265/H.264 |
Látószög | 140° |
Kijelző átlója | 2,31" |
Üzemi hőmérséklet | -10 °C - 50 °C |
Csatlakoztathatóság | microSD, USB-C, Bluetooth, Wi-Fi |
Mikrofon | igen |
Maximális memóriakártya-kapacitás | 256 GB |
Méretek | 65 × 81 × 43 mm |
Alaposan megtervezett telepítés
A dashcam első pillantása a szélvédőre szerelve egy teljesen új koncepciót mutat. Míg a hagyományos kamerák többsége csuklós rögzítésű, amelyek minden irányban kényelmesen állíthatók, a Niceboy Pilot S10 Radar 4K esetében ez másképp van megoldva.
A tartó csak függőlegesen engedi dönteni a kamerát.
A függőleges tengely mentén könnyedén beállíthatja a felvételi szöget, de a kamerát oldalirányban nem tudja elmozdítani, miután egyszer rögzítette. Emiatt a szélvédő közepéhez minél közelebb kell elhelyezni, azaz közvetlenül a visszapillantó tükör közelében.
Másodszor, gondosan ki kell választani a kamera helyét, hogy az a lehető legjobban lefedje a jármű előtti területet, miközben meg is kell feleljen a jogszabályi előírásoknak. Az ideális megoldás az lenne, ha a kamerát közvetlenül a tükör alá helyeznénk, de ez sértené a vezető látótávolságára vonatkozó szabályokat. A kamerát ezért a jobb oldalra kell irányítani, ahol bár a felvétel nem lesz teljesen középre igazítva, egy kellően széles látószögű lencse biztosítja az autó előtti terület teljes lefedését.
A műszerfali kamera helyének kiválasztása után következik az a rész, amely egyes autókban egyszerű, másokban viszont ügyességet igényel. Ez pedig a tápkábel csatlakoztatása. Ha az autó rendelkezik a visszapillantó környékén USB-csatlakozóval, a helyzet egyszerű. Szerezzen be egy lehető legrövidebb kábelt, amelynek mindkét végén USB-C csatlakozó található, csatlakoztassa az autó tápcsatlakozójához, majd a mellékelt GPS-modulon keresztül kösse össze a dashcammel.
Ha viszont a mellékelt adapter segítségével hagyományos 12 V-os tápcsatlakozót használ, akkor a kábelt ügyesen el kell rejtenie a belső burkolat mögött. Ebben nagy segítséget nyújthatnak a hitelkártyák vagy más lapos műanyag eszközök, amelyekkel a kábelt a kárpit mögé szoríthatja.
A mellékelt szivargyújtó hálózati adapter USB-csatlakozóval is rendelkezik, amely például a telefon töltésére használható. Így nem fogja blokkolni az egyetlen hálózati csatlakozót, amely a régebbi autókban fordulhat elő.
Csúsztatható tartó a statikus telepítéshez
Mivel a tartónak nincs zsanérja, nagyon alacsonyan helyezhető el. Ezáltal különösen könnyen elrejthető a belső visszapillantó tükör mögé, ahol a kamera semmilyen módon nem akadályozza a kilátást. Ennek a megoldásnak azonban több hátránya is van. A fent említett korlátozott pozícionálási lehetőségek mellett hiányzik a kamera tartóhoz való kifinomultabb rögzítése is.
A kamera rögzítése mindössze becsúsztatással történik, de a mágnesek jobb megoldást kínálnának, mivel ezek sokkal egyszerűbbé teszik a kamera kezelését. Persze, amíg a kamerát nem vesszük ki az autóból, vagy nem távolítjuk el és rejtjük el a kesztyűtartóban parkolás után, addig ez nem okoz jelentős problémát. Ugyanez vonatkozik a tápkábelre is, amelyet közvetlenül a kamerába kell csatlakoztatni, nem pedig a tartóba, így minden alkalommal, amikor kihúzzuk, el kell helyezni valahova.
Jellemzők, amelyek nem fognak meglepni
A Niceboy Pilot S10 Radar 4K mindenkinek vonzó lehet, aki nem szeretne még egy érintőképernyőt az autójába. Ez a modell ugyanis teljesen nélkülözi a kijelzőt. Az összes beállítást és videolejátszást kizárólag a mobilalkalmazás kezeli. A kamera saját ad-hoc Wi-Fi-n keresztül csatlakozik a telefonhoz, ami kevésbé elegáns megoldás, mint a Bluetooth, viszont rendkívül gyors reakcióidőt, élő előnézetet és késleltetésmentes videolejátszást biztosít. Ha ragaszkodik a gombos vezérléshez és a nagy kijelzőhöz, a Lamax F10 GPS jó választás.
A kijelző hiánya egyúttal azt is jelenti, hogy nincsenek olyan kiegészítő funkciók, mint például a GPS-adatok alapján működő sebességmérő vagy a sebességtúllépésre figyelmeztető jelzés (bár ez utóbbi csak hangjelzésként lenne megvalósítható).
A sebességmérő vagy a radarjelzés sok felhasználó számára felesleges funkciók, amelyeket a modern navigációs alkalmazások sokkal hatékonyabban kezelnek.
Egy letisztult alkalmazás elegendő beállítással
A dashcam használatához le kell töltenie az OnReal vezérlőalkalmazást, amely iOS és Android rendszerekre egyaránt elérhető. Már a kamera telepítése során szüksége lesz rá, hiszen élő előnézetet biztosít, amely segít az ideális látómező beállításában. Emellett a felvételek visszajátszásánál is nélkülözhetetlen, különösen akkor, ha gyors memóriakártyát használ, mivel az alkalmazás támogatja a miniatűrök gyors betöltését is.
Az OnReal nem kínál túl sok beállítási lehetőséget a kamera terén, de minden lényeges funkció rendelkezésre áll. Könnyedén módosíthatja a videófelbontást (például az alapértelmezett 4K 30 FPS vagy 1080p 60 FPS opciók között), kikapcsolhatja a hangfelvételt, illetve a videószakaszok hosszát 1 percről akár 5 percre is meghosszabbíthatja. A beállítások között kiemelkedően fontos az expozíciókorrekció, amelyről a következő fejezetben lesz szó.
Nincs videózár gomb
Ugyanilyen fontos a gyorsulásmérő érzékenysége, amelyet a beállításoknál ütközésérzékelésként említenek. Ennek oka, hogy a kamera nem rendelkezik fizikai gombbal a rögzíthetetlen videók kézi mentéséhez. Így a loop-ok során nem törlődő, úgynevezett zárolt videó kizárólag akkor jön létre, ha a dashcam a beállításnak megfelelő ütközést érzékel. Alacsony érzékenységi szinten ez megfelelően működik, és csak kritikus helyzetekben, például nagyon erős fékezéskor vagy ütközés esetén készülnek ilyen videók.
A videó elmentésére szolgáló gomb hiányára a legmagasabb érzékenységi szint egyfajta kényszermegoldást kínál. Ha ezt beállítjuk, elegendő, ha megérintjük a kamerát, amit a szoftver lehetséges ütközésként érzékel, és elmenti a videót. Ezek a rövid pillanatképek azonban sokkal gyakrabban kerülnek elmentésre, mint ahogyan az célszerű lenne, és fokozatosan megtöltik a memóriakártyát. Ezáltal a kártyán egyre kevesebb hely marad a loop felvételek számára, ami a kártya túlzott kihasználtságát és gyorsabb elhasználódását eredményezi.
A Nextbase Piqo 2K modell nagyméretű gombbal zárolhatja a videót, és a kijelző nélküli autós kamera koncepcióját kínálja.
Parkoló üzemmód nélkül
Feltűnhet, hogy az alkalmazásban nincs parkoló üzemmód – a kamera nem kínál ilyen lehetőséget. Természetesen vásárolhatna egy készletet az autó akkumulátoráról történő állandó áramellátáshoz, amely lehetővé tenné, hogy a kamera folyamatosan rögzítsen, még akkor is, ha az autó parkol. Ebben az esetben a gyorsulásmérő segítségével a parkolóban történt ütközésekről is készülhetne felvétel. A probléma azonban az, hogy hiányzik az akkumulátor lemerülése elleni védelem. Bár a kamera energiafogyasztása felvétel közben csak néhány watt, egy gyengébb állapotú akkumulátor egy hosszabb parkolási időszak alatt lemerülhet. Ezt a megoldást nem javasoljuk, és ha ez fontos Önnek, inkább válasszon egy parkoló üzemmóddal rendelkező kamerát.
Szép felvétel nappal, gyengébb éjszaka
Jó fényviszonyok mellett a Niceboy S10 Radar nagyon kellemes videókat készít. Az alkalmazott érzékelő nagy dinamikatartományú, így még ellenfényben is jól teljesít, a kép éles marad, még sötétebb környezetben is, és hiányoznak azok a tipikus hibák, amelyeket egy olcsó kameránál általában észrevennénk. A nappali felvételek esetében az egyetlen kifogás a polárszűrő hiánya, amely miatt a műszerfal túlzottan tükröződhet a felvételen.
Ha biztosra akar menni, hogy a környező autók rendszámát is le tudja olvasni, állítsa a felbontást Full HD-ra és 60 FPS-re. A 30 FPS-es 4K-hoz képest ugyan a videó élessége kissé csökken, de a kétszeres képkockasebesség előnyös a mozgó járművek esetében.
Az éjszakai felvételek azonban teljesen ellentétes értékelést érdemelnek. A képek rendkívül alulexponáltak, és alapállapotban szinte használhatatlannak mondhatók. A videók még mesterséges megvilágítás mellett is nagyon sötétek, ami lehetetlenné teszi a környező autók bármilyen azonosítását. Ezért az alkalmazásban a kamera beállításait kell módosítani, és az expozíciókorrekciót legalább 1-es szintre kell állítani, hogy az éjszakai videók használhatóvá váljanak. Ennek ellenére leginkább azoknak ajánljuk a kamerát, akik ritkán közlekednek éjszaka. Másrészt, ha olyan kamerát keresel, amely éjszaka is megbízható felvételt készít, válaszd az olcsó Mio MiVue 935W kamerát.
Következtetés: nem mindenkinek ajánlanánk ezt a kamerát!
A Niceboy Pilot S10 Radar 4K autós kamera legvonzóbb tulajdonsága kétségtelenül az ára. Ehhez társul a masszív kialakítás, valamint mindenekelőtt a nappali felvételek kiváló minősége. Az alkalmazás is az egyik legáttekinthetőbb és legkönnyebben kezelhető. Ugyanakkor a negatívumok egyértelműen behatárolják, hogy kiknek ajánlott a kamera: azoknak a felhasználóknak, akik a készüléket folyamatosan csatlakoztatva tartják, és akiknek nincs szükségük kijelzőre, kézi videómentésre vagy parkolási módra.
Teszt: Niceboy Pilot S10 Radar autós kamera
-
Felvételi minőség
-
Funkciók
-
Vezérlők
-
Telepítés és ergonómia
Dashcam azok számára, akik nem akarnak még egy kijelzőt az autóban
A Niceboy Pilot S10 Radar 4K egy autós kamera nagyon jó nappali felvétellel, jó kidolgozással és egyértelmű alkalmazással. Sajnos néhány alapvető funkciót nem kínál, és az éjszakai felvételek rögzítése a képparaméterek kézi beállítását igényli.
Előnyök
- Nagyszerű kép nappali felvételhez
- Érdekes modell azoknak, akiknek nincs szükségük kijelzőre
- Nagyon vidám áttekintő alkalmazás
Hátrányok
- Gyengébb éjszakai felvételi minőség
- Rosszabb ergonómia a tartóban